Nieuwe wedstrijdshirts FC Groningen bekend

16 dec 2014

Bijna vijfduizend supporters hebben via de Facebookpagina van de club hun stem uitgebracht op de nieuwe wedstrijdshirts van FC Groningen voor het seizoen 2015/2016. Het winnende ontwerp voor het nieuwe thuis-shirt komt van de hand van Rick van Houten. ‘Sceafa’, zoals hij zichzelf wenst te noemen, ontwierp het nieuwe zwarte uit-tenue met dunne groene horizontale lijnen. Energy Valley prijkt onmiskenbaar op de achterzijde van het shirt verwijzend naar de Energy Valley Topclub om groene energie onder het publiek te promoten.

Er kon tot en met zondagavond worden gestemd. Drie ontwerpen voor zowel het thuis- als uit-shirt dongen mee naar de winst. In totaal brachten 4.981 mensen hun stem uit. De verschillen in de voorstellen voor de nieuwe thuis-shirts weken het minst van elkaar af, aangezien hierbij het traditionele witte shirt met de twee groene verticale banen leidend diende te zijn.

Over Energy Valley TopClub
Met de Energy Valley Topclub hebben BAM, Essent, GasTerra, Gasunie, Groningen Seaports en Imtech hun krachten gebundeld als groenpartner van FC Groningen (voetbal), Donar (basketbal), Abiant Lycurgus (volleybal) en Nic./Alfa-college (korfbal). Met de Energy Valley Topclub hebben de deelnemende organisaties een manier gevonden om groene energie te promoten bij het brede publiek, de jeugd te enthousiasmeren voor duurzaamheid en techniek én een ontmoetingscentrum te zijn voor de energiesector. Met kennisinstellingen, Groninger topsportverenigingen, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties bundelt Energy Valley Topclub onder de noemer ‘Samen duurzaam aan de top’ de komende jaren de krachten. Het onderwijs en de sport kunnen worden benut om de energieboodschap breeduit over te dragen en daarbij een miljoenenpubliek te bereiken. De Energy Valley Topclub bestaat uit groenpartners en groenleden. Daarnaast zijn de Natuur- en Milieufederatie Groningen, de gemeente en de provincie Groningen supporters van de Topclub.

Bron: FC Groningen

 

Nieuwsarchief