GDF SUEZ wordt Engie

29 apr 2015

GDF SUEZ Groep heet voortaan Engie. De energiewereld ondergaat ingrijpende veranderingen. De energietransitie is uitgegroeid tot een wereldwijde beweging, gekenmerkt door CO2-vermindering en de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen, en door minder energieverbruik dankzij energie-efficiëntie en de digitale revolutie. Vandaag de dag is het noodzakelijk om alle krachten te bundelen, te innoveren, te verzamelen en elk idee te bundelen.

Gérard Mestrallet, voorzitter en CEO van Engie verklaart: "De energietransitie is meer dan ooit een realiteit waarvoor we zowel grote ambities en een grote verantwoordelijkheid hebben. Om aan de nieuwe uitdagingen van deze realiteit te voldoen en om onze ontwikkeling te versnellen, hebben we besloten om de groep een nieuwe naam te geven: Engie. Het is een gemakkelijke naam en een naam die krachtig is. Een naam die voor iedereen en in alle culturen energie oproept, een naam die onze waarden en activiteiten belichaamt. Hiermee bevestigen we onze nieuwe ambitie en de dynamiek van de verandering die onze groep leiden. Deze nieuwe naam is een uitdrukking van onze nieuwe corporate ambitie met Isabelle Kocher als Deputy CEO en Chief Operating Officer. Engie ambieert meer dan ooit een belangrijke energiespeler in snel groeiende markten te worden en marktleider in Europa op het gebied van de energietransitie te worden. "

Met deze nieuwe naam bevestigt Engie dat energie een zaak is van iedereen: werknemers, aandeelhouders, partners en klanten. Samen zijn we de architecten van de energie. We moeten samenwerken, optimistisch zijn, en oplossingen zoeken die het dagelijks leven van iedereen zal veranderen en het voordeel brengen van een grotere energie-efficiëntie.

De nieuwe merknaam bevat de opkomende zon als logo en staat symbool voor een nieuwe dag in de wereld van energie. De tekst "By People for People" geeft de internationale dimensie aan. Valérie Bernis, Executive Vice President die verantwoordelijk us voor Communications, Marketing and Environmental and Corporate Responsibility geeft aan: "Deze nieuwe naam, het nieuwe logo en de te lanceren campagne zijn boodschappers van een positieve, optimistische en toekomstgerichte visie. De naamswijziging symboliseert de transformatie van onze Groep. Engie onderscheidt ons in een wereldmarkt en vergemakkelijkt onze klantbenadering, dichter bij het werkveld. De reclamecampagne belicht de veranderingen die beetje bij beetje, in kleine en grote stappen, ons dagelijks leven transformeren."

Bron: GDF SUEZ

Nieuwsarchief