FC Groningen met Powerhouse op Europees avontuur

02 sep 2015

FC Groningen speelt haar wedstrijden in de groepsfase van de UEFA Europa League niet met hoofdsponsor Essent op de borst, maar met zusteronderneming Powerhouse.  Powerhouse heeft net als FC Groningen internationale ambities en grijpt de Europese duels aan om haar naamsbekendheid buiten Nederland te vergroten.

Tijdens de competitie- en bekerwedstrijden staat er weer gewoon Essent op het shirt. FC Groningen is in de groepsfase van de Europa League gekoppeld aan Olympique Marseille, Sporting Braga en Slovan Liberec. Op  donderdag 17 september wordt om 19.00 uur de Europese campagne in Euroborg geopend tegen het Franse Marseille.

Uniek shirt

De shirts waarin FC Groningen haar Europa Leaguewedstrijden speelt, zijn ware collector items. Het wedstrijdshirt is een retro-productie van het tricot uit het seizoen 1984/1985. Ook wordt er speciaal voor de wedstrijden in de Europa League een UEFA-badge aangebracht. De speciale Europa League shirts worden momenteel geproduceerd.

Marktleider

Sinds 11 jaar is Powerhouse als energiespeler een gevestigde naam én marktleider binnen de glastuinbouwsector. Powerhouse stelt zakelijke klanten met een online energieplatform en betrokken accountmanagement, in staat rechtstreeks op de energiemarkten te opereren en de meest gunstige voorwaarden voor in- en verkoop te realiseren. Hierdoor zijn klanten in controle over hun bedrijfsenergie en hebben ze de mogelijkheid er maximaal rendement mee te behalen.

Ambitie

De ambitie van Powerhouse om deze nieuwe norm in bedrijfsenergie te introduceren binnen andere sectoren en markten – nationaal en internationaal – is groot. Het inzetten van alternatieve communicatiekanalen, zoals shirtsponsoring van FC Groningen in de Europa League, past daarbij.

Nieuwsarchief