Duitse maritieme verenigingen dringen aan op LNG als brandstof

01 sep 2015

Maritieme verenigingen in Duitsland  dringen er bij de federale overheid op aan concrete stappen te zetten om vloeibaar aardgas te introduceren als een alternatieve brandstof in de scheepvaart.

De Duitse vereniging van scheepseigenaren (VDR), de Duitse scheepsbouw en oceaan industrie vereniging (VSM), de Duitse vereniging van zeehavenoperators  (ZDS) en de Duitse vereniging van cargadoors (ZVDS) pleiten voor wettelijke normen in de havens, evenals subsidies voor LNG-installaties.

"LNG als brandstof in de scheepvaart heeft een groot potentieel als het gaat om het terugdringen van de emissies in kustgebieden en havens. Tegelijkertijd voldoet het aan de huidige en toekomstige emissie-eisen, " aldus Georg Ehrmann, Managing Director van het Maritime LNG Platform.

Ralf Nage, CEO VDR, benadrukt dat vanuit de Duitse regering een incentiveprogramma voor de bouw en aanpassing van LNG-aangedreven schepen nodig is. Tot op heden zijn in Europa dergelijke schepen nog niet gebouwd zonder overheidssubsidies.

Alexander Geisler, directeur van de Duitse vereniging van cargadoors  voegt er aan toe dat LNG bunkering in Duitse havens samen met het laden en lossen van de schepen moet worden uitgevoerd. Zo wordt een efficiënte clearing van de schepen mogelijk.

Geisler benadrukt dat het land uniforme normen nodig heeft voor de behandeling van vloeibaar aardgas op zeehavens.

Bron: LNG World News

Nieuwsarchief