Clean Campagne wil bedrijven aansporen tot duurzaamheid

22 mei 2013

De Clean Campagne moet het midden- en kleinbedrijf aansporen om duurzamer te gaan ondernemen. De vier Groningse sportclubs hebben zich bij de campagne aangesloten en gaan bedrijven die met succes verduurzamen belonen met gratis publiciteit.

FC Groningen, de GasTerra Flames, Abiant Lycurgus en Nic werken in de campagne samen met bedrijven en instellingen die duurzaam ondernemen willen stimuleren. Die hadden zich al verenigd in de Energy Valley Top Club.

De Clean Campagne helpt bedrijven te verduurzamen door met coaches te kijken naar hoe een bedrijf kan vergroenen, samen met een bedrijf een actieplan op te zetten en te investeren in verduurzaming. Gedurende het traject krijgt het bedrijf steeds meer publiciteit.

Volgens initiatiefnemers van de Clean Campagne loont het om met duurzaamheid aan de slag te gaan omdat veel inkopers bij de keuze van een leverancier kijken of die ook duurzaam is.

In de Energy Valley top Club zitten BAM, Gaunie, GasTerra, Groningen Seaports, Imtech Energy Valley en Essent. Voor de Clean Campagne sluiten zich daar ook de Natuur- en milieufederatie Groningen, de SynerMediaGroep, de gemeente Groningen en de Energy Expo bij aan. Het project wordt gesteund door de provincie Gronignen, MKB Nederland en het Energieconvenant Groningen.

Bron: Dagblad van het Noorden

Nieuwsarchief